РЕГЛАМЕНТ УСАТІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
І. Загальні положення
- Усатівська сільська рада Одеського району Одеської області (надалі – сільська рада) є представницьким органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси об’єднаної територіальної громади у складі села Усатове (адміністративний центр), села Августівка, села Черевичне, села Іллінка, села Тихе, села Чоботарівка, села Латівка, села Маринівка, селища Набережне, села Берегове, села Нова Еметівка, села Стара Еметівка, села Ковалівка, селища Нова Ковалівка, села Протопопівка (надалі – ОТГ або об’єднана територіальна громада) у межах повноважень, визначених Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», іншими чинними нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких, надано Верховною Радою України.
- Сільська рада є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України і своєю назвою, рахунки в банківських установах.
- Сільська рада складається з 26 (двадцяти шести) депутатів, які обрані виборцями ОТГ відповідно до чинного виборчого законодавства, повноваження яких визнано і не припинено в установленому законом порядку.
- Сільська рада є правомочною за умови обрання не менш як двох третин депутатів від загального складу сільської ради, повноваження яких визначено і не припинено в установленому законом порядку.
- Строк повноважень сільської ради поточного скликання визначається чинним законодавством України.
- Регламент сільської ради – це нормативно-правовий документ затверджений рішенням сільської ради, що регулює порядок проведення сесій ради, процедури окремих видів діяльності її органів, депутатів, посадових осіб сільської ради.
- Сільська рада намагається досягти максимально узгодженої думки депутатів сільської ради під час підготовки та прийняття рішень.
- Сільська рада на пленарному засіданні може розглядати звернення від мешканців села, а також від їх імені звернутися до органів державної влади і місцевого самоврядування України, інших посадових осіб, юридичних та фізичних осіб та організацій без статусу юридичних осіб.
- Сільська рада, її органи та депутати, здійснюючи свої повноваження, поєднують державні та місцеві інтереси, мають постійно вивчати громадську думку.
II. Діяльність депутатів ради
2.1. Депутати рад
- Законодавчою базою діяльності депутатів сільської ради є Конституція України, Закони України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про статус депутатів місцевих рад”, інші нормативно-правові акти, що регулюють депутатську діяльність.
- Повноваження депутата сільської ради починаються з моменту офіційного оголошення сільською територіальною виборчою комісією на сесії ради інформації про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день проведення першої сесії ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених чинним законодавством. Рада невідкладно інформує відповідну територіальну виборчу комісію про дострокове припинення повноважень депутата ради.
- Депутати сільської ради виконують свої повноваження на громадських засадах.
- Участь у засіданнях ради та її органів, виконання доручень ради є підставою для звільнення депутата від виконання виробничих або службових обов’язків з відшкодуванням йому середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов’язаних з депутатською діяльністю.
- Депутат сільської ради зобов’язаний брати участь у роботі сесій сільської ради, засіданнях постійної та інших комісій, до складу яких його обрано.
Поважною причиною для відсутності депутата на засіданні сільської ради чи її органів, є виконання у той же час доручень ради чи її органів.
Про відсутність депутата з цієї причини голова ради повідомляє сільську раду чи її орган.
- У разі неможливості взяти участь у роботі сесії депутат зобов’язаний письмово чи усно із зазначенням причин повідомити про це голову сільської ради або секретаря, а про неможливість взяти участь у засіданні постійної чи іншої комісії – голову комісії у тому ж порядку.
- У разі порушення депутатом положень Конституції і законів України, пропуску депутатом протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин рішень і доручень ради та її органів, використання депутатського мандата в особистих чи корисливих цілях, систематичного порушення депутатом норм депутатської етики, невідповідності практичної діяльності депутата основним принципам і положенням його передвиборної програми, невиконання депутатом місцевої ради зобов’язань передбачених законодавством звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними, сільська рада може повідомити про це засоби масової інформації, звернутися до виборців з пропозицією відкликати такого депутата у встановленому законодавством та цим Регламентом порядку.
- Депутат сільської ради має право ухвального голосу з усіх питань, які розглядаються на сесіях сільської ради, засіданнях постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.
- Депутат сільської ради має право відповідно до чинного законодавства, вносити в усній чи письмовій формі пропозиції, зауваження та доповнення щодо питань, що обговорюються на сесії, ставити запитання, давати довідки, вносити проекти рішень і доповнення до них, а також користується іншими правами відповідно до чинного законодавства та цього Регламенту.
- Депутат має право відповідно до чинного законодавства звертатися із запитами, зверненнями чи запитаннями до сільського голови, інших посадових осіб сільської ради, до підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, розташованих або зареєстрованих на території ОТГ.
2.2. Депутатські фракції та групи
- Депутат сільської ради обраний в багатомандатному виборчому окрузі, повинен входити до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний.
- Невходження депутата, обраного в багатомандатному виборчому окрузі, до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний, або припинення членства депутата місцевої ради у фракції є підставою для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.
- Депутат сільської ради може входити до складу лише однієї депутатської фракції.
- Депутатська фракція реєструється шляхом письмового поданням наданого сільській раді одного з депутатів, обраного за виборчим списком відповідної місцевої організації партії на першій сесії новообраної сільської ради відповідного скликання.
- За рішенням сільської ради, надання письмових подань щодо утворення фракцій може бути перенесе на наступне пленарне засідання сесії, а фракції утворюються за усною заявою одного з депутатів, обраного за виборчим списком відповідної місцевої організації партії із зазначенням інформації щодо персонального складу фракції, її назви яка має містити назву відповідної місцевої організації партії, та інформації щодо голови фракції. Заява має бути зафіксована протоколом пленарного засідання. Надання письмового подання на наступному пленарному засіданні для реєстрації фракції є обов’язковим.
- В подані мають міститися підписи депутатів, які входять до депутатської фракції із зазначенням їхнього прізвища, ім’я, по-батькові, назва депутатської фракції, яка має містити назву відповідної місцевої організації партії, інформація про голову фракції, інформацію партійну належність членів депутатської фракції та депутатів, які уповноважені представляти депутатську фракцію.
- Після надання сільській раді письмових подань щодо депутатських фракцій сільський голова інформує депутатів місцевої ради про реєстрацію такої депутатської фракції, її кількісний склад.
- Депутатські фракції мають право:
1) на пропорційне представництво в постійних та тимчасових комісіях ради;
2) попередньо обговорювати кандидатури посадових осіб, яких обирає, призначає чи затверджує рада;
3) на гарантований виступ свого представника на пленарному засіданні ради з кожного питання порядку денного сесії ради;
4) об’єднувати зусилля з іншими групами, фракціями для створення більшості в раді чи опозиції;
5) здійснювати інші права, передбачені законами України.
- Членство депутата в депутатській фракції не звільняє його від персональної відповідальності за здійснення своїх депутатських повноважень.
- Депутатські фракції не можуть утворюватись для захисту приватних, комерційних, професійних чи релігійних інтересів.
- Порядок роботи депутатської фракції, умови вступу до неї та порядок виходу депутатів чи його виключення зі складу депутатської фракції визначаються самою депутатською фракцією.
- Депутатська фракція набуває повноваження з моменту її реєстрації сільською радою і діє протягом строку повноважень сільської ради даного скликання.
- Про зміни у складі депутатської фракції її уповноважений представник письмово повідомляє голову сільської ради.
- Діяльність депутатської фракції припиняється:
- у разі прийняття депутатами, які входять до її складу, рішення про розпуск депутатської фракції;
- після закінчення строку повноважень ради;
Оголошення про припинення діяльності депутатської фракції робиться головуючим на наступному пленарному засіданні.
- Депутатська фракція має право на гарантований виступ свого представника з кожного питання порядку денного сесії.
- Жодна депутатська фракція не має право виступати від імені сільської ради або ОТГ.
- Утворення, статус та припинення депутатських груп визначається даним розділом з урахуванням ст. ст. 25, 26, 28 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад».
2.3. Сільський голова.
2.3.1. Сільський голова є головною посадовою особою об’єднаної територіальної громади. Сільський голова очолює виконавчий комітет сільської ради.
2.3.3. Сільський голова головує на пленарних засіданнях сільської ради.
2.3.4. Повноваження, права, гарантії, обов’язки та відповідальність сільського голови визначається Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», іншими законами та цим Регламентом.
2.4. Секретар сільської ради
4.1. Секретар сільської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського голови шляхом таємного голосування.
2.4.2. Секретар сільської ради не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.
2.4.3.Повноваження, права та обов’язки секретаря сільської ради визначаються законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», іншими законами та цим Регламентом.
2.5. Постійні комісії ради
2.5.1 Постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів за пропозицією сільського голови, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
2.5.2. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. Всі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією.
2.5.3. До складу постійних комісій не можуть бути обрані сільський голова, секретар сільської ради.
2.5.4. Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
2.5.5. Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою, готують висновки з цих питань.
2.5.6. Постійні комісії за дорученням ради, голови, секретаря сільської ради або за власною ініціативою вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому комітету сільської ради органів, а також з питань, віднесених до відання ради, місцевих державних адміністрацій, підприємств, установ та організацій, їх філіалів і відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб, подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках – на розгляд ради або виконавчого комітету сільської ради; здійснюють контроль за виконанням рішень ради, виконавчого комітету сільської ради.
2.5.7. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від керівників органів, підприємств, установ, організацій та їх філіалів і відділень необхідні матеріали і документи.
2.5.8. Організація роботи постійної комісії ради покладається на голову комісії. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами, організує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин його функції здійснює заступник голови комісії або секретар комісії.
2.5.9. Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності і є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш як половина від загального складу комісії.
2.5.10. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності – заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії. Висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”.
2.5.11. Рекомендації постійних комісій підлягають обов’язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлений ними строк.
2.5.12. Постійна комісія для вивчення питань, розробки проектів рішень ради може створювати підготовчі комісії і робочі групи з залученням представників громадськості, вчених і спеціалістів. Питання, які належать до відання кількох постійних комісій, можуть за ініціативою комісій, а також за дорученням ради, її голови, секретаря сільської ради розглядатися постійними комісіями спільно. Висновки і рекомендації, прийняті постійними комісіями на їх спільних засіданнях, підписуються головами відповідних постійних комісій.
2.5.13. Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах.
2.5.14. Постійні комісії є підзвітними раді та відповідальними перед нею.
2.5.15. Перелік, функціональна спрямованість, назва і порядок організації роботи постійних комісій визначаються цим регламентом та Положенням про постійні комісії, що затверджується радою з урахуванням вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” щодо реалізації повноважень ради у здійсненні державної регуляторної політики постійними комісіями відповідної ради.
2.6. Виконавчий комітет ради
2.6.1. Виконавчим органом сільської ради є виконавчий комітет ради, який утворюється сільською радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського голови її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.
2.6.2. Кількісний склад виконавчого комітету визначається сільською радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської ради затверджується радою за пропозицією сільського голови.
2.6.3. Виконавчий комітет сільської ради утворюється у складі сільського голови, заступників сільського голови, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів сільської ради, інших осіб.
2.6.4. До складу виконавчого комітету сільської ради входять за посадою: сільський голова, керуючий (секретар) виконавчого комітету, секретар сільської ради та старости.
2.6.5. Очолює виконавчий комітет сільської ради відповідно сільський голова. Функції секретаря виконавчого комітету за рішенням ради може здійснювати секретар відповідної ради.
2.6.6. Особи, які входять до складу виконавчого комітету, крім тих, хто працює у виконавчих органах ради на постійній основі, на час засідань виконавчого комітету, а також для здійснення повноважень в інших випадках звільняються від виконання виробничих або службових обов’язків з відшкодуванням їм середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов’язаних з виконанням обов’язків члена виконавчого комітету, за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету.
2.6.7. На осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють у ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» для сільського голови.
2.6.8. Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним сільській раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
2.6.9. До складу виконавчого комітету сільської ради не можуть входити депутати сільської ради, крім секретаря ради.
2.6.10. Повноваження виконавчого комітету сільської ради передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».
2.7. Відповідальність посадових осіб та органів ради.
2.7.1. Сільська рада, її органи та посадові особи несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальними громадами, державою, юридичними і фізичними особами, згідно чинного законодавства.
2.7.2. Органи та посадові особи сільської ради є підзвітними, підконтрольними і відповідальними перед ОТГ. Вони періодично, але не менш як два рази на рік, інформують населення про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, місцевого бюджету, з інших питань місцевого значення, звітують перед територіальними громадами про свою діяльність.
2.7.3. Підстави, види і порядок відповідальності органів та посадових осіб сільської ради визначаються виключно Конституцією України, іншими законами України.
2.8. Депутатська етика та дисципліна
2.8.1. Депутат, як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та член ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен дотримуватися таких правил депутатської етики:
1) керуватися загальнодержавними інтересами та інтересами територіальної громади чи виборців свого виборчого округу, від яких його обрано;
2) не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях;
3) керуватися у своїй діяльності та поведінці загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності;
4) не розголошувати відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, інших відомостей з питань, що розглядалися на закритих засіданнях ради чи її органів і не підлягають за їх рішенням розголошенню, та відомостей, які стосуються таємниці особистого життя депутата місцевої ради або виборця, що охороняється законом, чи стали йому відомі у зв’язку з його участю в депутатських перевірках;
5) не допускати образливих висловлювань, не використовувати у публічних виступах недостовірні або неперевірені відомості стосовно органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ і організацій, їх керівників та інших посадових чи службових осіб, депутатських груп, фракцій, окремих депутатів місцевих рад;
6) не приймати будь-яких гонорарів, подарунків, не отримувати винагород безпосередньо чи опосередковано за дії, пов’язані зі здійсненням ним депутатських повноважень.
2.8.2. Депутат сільської ради несе відповідальність за образу чи наклеп під час виступи на засіданнях сільської ради та її органів.
2.8.3 Депутатам сільської ради забороняється вносити до залу засідань та використовувати під час проведення пленарного засідання плакати, лозунги, гучномовці, інші предмети, які не мають на меті забезпечення діяльності сільської ради.
2.8.4. На пленарному засіданні депутат сільської ради не повинен перешкоджати викладенню або сприйняттю виступу (вигуками, оплесками, вставанням, розмовами по мобільному телефону тощо), вживати образливі висловлювання та непристойні слова, закликати до незаконних дій.
2.8.5. Якщо депутат сільської ради вважає, що промовець або головуючий на пленарному засіданні неправильно тлумачить його слова або дії, він може подати заяву в паперовій формі головуючому на пленарному засіданні з проханням надати йому слово для пояснень чи зауважень. Головуючий на пленарному засіданні надає депутату сільської ради слово відразу або в кінці обговорення, але до голосування.
2.8.6. Якщо депутат сільської ради виголошує образливі слова на адресу іншого депутата сільської ради або депутатської фракції (депутатської групи), головуючий на пленарному засіданні попереджає цього депутата сільської ради про неприпустимість таких висловлювань або припиняє його виступ. Депутат сільської ради або представник депутатської фракції (депутатської групи), на адресу яких були виголошені образливі слова, може звернутися до головуючого на пленарному засіданні з вимогою про надання слова для репліки. Головуючий на пленарному засіданні надає слово для репліки депутату сільської ради або представнику депутатської фракції (депутатської групи) відразу після звернення або після завершення обговорення питання.
2.8.7. Якщо депутат сільської ради, депутатська фракція (депутатська група), на адресу яких були виголошені образливі слова, вважають, що конфлікт не вичерпано і порозуміння між депутатами сільської ради не досягнуто, то вони подають заяву до постійної комісії, до предмета відання якого належать питання регламенту, яка розглядає це питання на своєму засіданні. У таких випадках за висновком постійної комісії, до предмета відання якого належать питання регламенту, сільська рада без обговорення може прийняти рішення про позбавлення депутата сільської ради права брати участь у пленарних засіданнях (до п’яти пленарних засідань). Це рішення доводиться до відома виборців.
2.8.8. Якщо під час пленарного засідання депутат сільської ради вчинив дії, що містять ознаки кримінального правопорушення, обговорення питань зупиняється. Головуючий на пленарному засіданні повідомляє сільську раду про факт, що відбувся, і оголошує перерву в пленарному засіданні або закриває його і звертається до постійної комісії, до предмета відання якого належать питання регламенту, з пропозицією розглянути це питання і внести пропозиції щодо вжиття відповідних заходів. Якщо зазначені дії вчинені до відкриття пленарного засідання, під час його перерви чи після закриття, головуючий на пленарному засіданні повідомляє сільську раду про них після перерви або після відкриття найближчого пленарного засідання.
2.8.9. Якщо під час розгляду питань порядку денного пленарного засідання сільської ради виникає ситуація щодо різного розуміння депутатами сільської ради застосування тієї чи іншої норми цього Регламенту, що загрожує зривом пленарного засідання, на звернення у паперовій формі двох депутатських фракцій (депутатських груп) про порушення норм цього Регламенту головуючий на пленарному засіданні оголошує перерву.
2.8.10. На пленарному засіданні сільської ради промовець не повинен вживати образливих висловлювань, непристойних слів, закликати до незаконних дій. У разі порушення промовцем такої вимоги головуючий на пленарному засіданні попереджає його про неприпустимість таких висловлювань і закликів або припиняє його виступ, а в разі повторного порушення – позбавляє права виступу на цьому пленарному засіданні.
2.8.11. Якщо головуючий на пленарному засіданні звертається до промовця, то останній повинен негайно зупинити свій виступ. Якщо промовець не зробив цього, головуючий на пленарному засіданні припиняє його виступ.
2.8.12. Головуючий на пленарному засіданні надає промовцю додатковий час для виступу такої тривалості, на яку його виступ було перервано, за винятком випадків застосування до промовця заходів впливу, встановлених цим Регламентом.
2.8.13. Якщо промовець виступає без дозволу головуючого на пленарному засіданні, головуючий на пленарному засіданні припиняє його виступ.
2.8.14. Якщо промовець перевищує час, відведений для виступу, або висловлюється не з обговорюваного питання чи виступає не з тих підстав, з яких йому надано слово, головуючий на пленарному засіданні попереджає його про це, а в разі подальшого порушення вимог цього Регламенту – позбавляє його слова.
2.8.15. Особам, присутнім на пленарному засіданні сільської ради, забороняється вносити та використовувати під час проведення пленарного засідання плакати, лозунги, гучномовці, інші предмети, що можуть створювати перешкоди у проведенні засідання. Такі особи повинні дотримуватися дисципліни, не порушувати порядок, утримуватися від публічних проявів свого ставлення до того, що відбувається на пленарному засіданні.
2.8.16. За пропозицією головуючого на пленарному засіданні або за пропозицією депутата сільської ради, підтриманою однією третиною голосів депутатів сільської ради від загального складу сільської ради, особи, які порушили вимоги розділу 2.8., зобов’язані покинути пленарне засідання.
3.0 Організація роботи сільської ради
3.1. Планування роботи сільської ради
- Діяльність сільської ради здійснюється у відповідності до річного плану роботи, затвердженого сільською радою.
- Річний план включає зміст діяльності сільської ради та її органів протягом року, визначає основні питання порядку денного сесій ради та є основою для поточного планування роботи постійних комісій.
- Проекти планів роботи сільської ради розробляються під керівництвом голови ради на підставі пропозицій постійних комісій, депутатських фракцій (груп), депутатів.
- Контроль за виконанням планів роботи ради покладається на голову сільської ради.
3.2. Сесія сільської ради.
- Основною організаційно-правовою формою діяльності сільської ради є сесія. Вона складається з пленарних засідань, засідань постійних комісій, а також засідань інших комісій, створених радою.
- Сесія сільської ради скликається в міру необхідності, але не рідше одного разу на квартал.
- Сесія сільської ради є правомочною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
- Для визначення правомочності пленарного засідання сесії використовуються дані реєстрації, яка проводиться перед початком засідання.
- У разі відсутності необхідної кількості депутатів головуючий переносить проведення пленарного засідання сесії на інший, встановлений ним час.
3.3. Порядок скликання сесії сільської ради та організації роботи сесії
3.3.1 Сільська рада проводить роботу сесійно. Сесії можуть бути як чергові так і позачергові.
Сесії сільської ради складаються з пленарних засідань, а також засідань постійних комісій, що проводяться в період між ними.
3.3.2. Сесії скликаються головою сільської ради, якщо чинним законодавством або цим Регламентом не встановлено іншого порядку скликання сесії сільської ради.
3.3.3 У разі немотивованої відмови голови сільської ради або неможливості ним скликати сесію сільської ради, сесія скликається секретарем ради.
3.3.4. У такому випадку сесія скликається:
- за дорученням голови сільської ради;
- якщо голова сільської ради без поважних причин не скликав сесію у двотижневий термін за пропозицією не менш як двома третинами депутатів від загального складу сільської ради.
- якщо сесія не скликається головою сільської ради у строки, передбачені цим Регламентом.
3.3.5. Рішення про скликання сесії головою сільської ради або секретарем оформляється у вигляді розпорядження сільського голови.
3.3.6. Інформаційне повідомлення про скликання сесії сільської ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 календарних днів до сесії, а у виняткових випадках – не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу та місця проведення сесії, а також основних питань, рекомендованих для розгляду на сесії ради.
3.3.7. Підготовку питань на розгляд сесії сільської ради організовує секретар сільської ради.
3.3.8. Позачергові сесії сільської ради можуть бути скликані за пропозиціями не менш як двома третинами від загальної кількості обраних депутатів ради, кількох постійних комісій, чисельний склад яких є більш ніж 2/3 від загальної кількості депутатів ради, голови сільської ради. Мотивовані пропозиції про скликання позачергової сесії сільської ради, підписані ініціаторами, подаються голові сільської ради із зазначенням питань, проектами документів, розгляд яких пропонується.
3.3.9. Позачергова сесія скликається не пізніше десятиденного терміну після надходження пропозиції про її скликання. Розпорядження голови сільської ради про скликання позачергової сесії повідомляється депутатами не пізніше як за три дні до її відкриття із зазначенням питань, які пропонується внести на розгляд позачергової сесії. Документи до позачергової сесії сільської ради надаються депутатами під час їх реєстрації перед початком роботи сесії.
3.3.10. На засіданнях сільської ради можуть бути присутніми народні депутати України, депутати обласної та районної ради, місцевий та регіональний прокурор, голова районного суду. При необхідності на засідання сільської ради або постійних комісій запрошуються представники державних органів, інших органів місцевого самоврядування, політичних партій, інших громадських організацій, трудових колективів, засобів масової інформації та інші особи, що виявили бажання бути присутніми на пленарних засіданнях ради, її органів, який приймає відповідне рішення, про що повідомляє згаданих осіб. Запрошені повинні утримуватися від публічних проявів свого ставлення до питань, які розглядаються радою або постійною комісією.
3.4. Пленарні засідання сільської ради
3.4.1. Пленарні засідання сільської ради, як правило, є відкритими.
3.4.2. На пленарне засідання сесії можуть бути запрошені посадові особи органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, представники громадських організацій, трудових колективів, засобів масової інформації, інші особи.
3.4.3. На пленарному засіданні сесії можуть бути присутні:
– фізичні особи, які надають наступні документи:
а) заяву про бажання бути присутнім на засіданні сесії з зазначенням конкретного питання порядку денного;
б) копію документу, який посвідчує особу;
– юридичні особи, які надають наступні документи:
а) лист відповідної організації та установи про присутність на сесії сільської ради з розгляду конкретного питання порядку денного;
б) копію уставних документів відповідної юридичної особи, посвідчених у встановленому законом порядку.
Заяви фізичних осіб та направлення юридичних осіб про бажання бути присутніми на сесії подаються секретарю сільської ради за три календарні дні до дня проведення пленарних засідань сесій та реєструються у спеціальному журналі.
У разі необхідності більшістю голосів від присутніх на пленарному засіданні сесії депутатів,- сільською радою може бути прийнято рішення про проведення закритого засідання для розгляду конкретно визначених питань або порядку денного в цілому.
За рішенням сільської ради або відповідної постійної комісії, особу, у зв’язку з порушенням нею порядку (перешкоджання проведення пленарного засідання тощо) під час пленарного засідання, засідання постійної комісії, може бути позбавлена права бути присутньою на пленарному засіданні сільської ради або засідання відповідної постійної комісії та зобов’язано покинути відповідно пленарне засідання сільської ради або засідання відповідної постійної комісії.
3.4.4. Депутат ради повинен бути присутній на пленарних засіданнях сесії, а у випадках неможливості бути присутнім, він сповіщає про відсутність сільського голову чи секретаря ради до початку роботи сесії.
3.4.5. Сільський голова інформує депутатів сільської ради про присутніх, відсутніх і про запрошених осіб на пленарне засідання сесії.
3.4.6. Регламентний час для доповідей, співдоповідей, виступів, перерва у роботі пленарного засідання сесії встановлюється сільською радою з урахуванням часу та умов проведення пленарного засідання сесії.
3.5. Ведення пленарних засідань сільської ради
3.5.1. Пленарне засідання сесії сільської ради відкриває та веде сільський голова ради або секретар сільської ради.
3.5.2. Головуючий на засіданні:
- відкриває та веде засідання, оголошує перерви у пленарному засіданні;
- виносить на обговорення питання порядку денного, оголошує назву проектів рішень та ініціаторів розгляду питання;
- інформує сільську раду про присутніх на засіданні та про матеріали, що надійшли на адресу сільської ради;
- організовує розгляд питань;
- надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу;
- створює рівні можливості депутатам для участі в обговоренні питань;
- ставить питання на голосування, оголошує його результати;
- забезпечує дотримання положень Регламенту всіма присутніми на засіданні;
- оголошує офіційні повідомлення;
- вживає заходів для підтримання порядку на засіданні;
- підписує протокол пленарного засідання сесії;
- здійснює інші повноваження, визначені цим Регламентом;
3.5.3. Головуючий на засіданні має право:
- в першочерговому порядку вносити пропозиції з процедурних питань;
- ставити запитання доповідачам, співдоповідачам та виступаючим;
- скликати у разі необхідності погоджувальну комісію.
3.5.4. Слово по порядку ведення пленарного засідання сесії, для відповідей на запитання, пояснень, довідок надається головуючому поза чергою.
3.5.5.Головуючий на засіданні при необхідності коментує виступи промовців та має право робити зауваження, коли промовець забирає більше часу для виступу чи порушує дисципліну на пленарному засіданні.
3.5.6. Тривалість роботи сесії визначається сільською радою. Засідання ради, як правило, розпочинається о 15.00, а закінчується о 17.00, без перерви.
Пленарне засідання сільської ради може бути продовжено головуючим, якщо за це проголосувала більшість присутніх на пленарному засіданні сесії депутатів.
Позачергова перерва у пленарному засіданні до 30 хвилин може бути оголошена головуючим у будь-який момент.
3.5.7. Після відкриття сесії на початку кожного пленарного засідання затверджується порядок денний сесії.
3.5.8. Порядок денний сесії визначає питання, які вносяться на розгляд пленарного засідання. До цього включаються лише ті питання, документи з яких підготовлено відповідно до вимог цього Регламенту.
3.5.9. На розгляд пленарного засідання сільської ради подається рекомендований порядок денний, підготовлений відповідно до вимог цього Регламенту.
3.5.10. Порядок денний сесії затверджується в цілому більшістю голосів від присутніх на пленарному засіданні сесії депутатів сільської ради.
3.5.11. Зміни до затвердженого порядку денного затверджуються більшістю голосів депутатів від загального складу ради.
3.5.12. Розгляд питань, не включених до порядку денного сесії, не допускається, за винятком випадків, передбачених цим Регламентом.
У разі порушення цієї вимоги прийняте рішення сільської ради є недійсним.
3.6. Організація розгляду
3.6.1. Час, який надається для доповідей, співдоповідей, виступів визначається сільською радою.
Час, який надається для доповіді не може бути більше 15 хвилин, співдоповіді – 5 хвилин. Виступаючим у дебатах надається час тривалістю до 3-х хвилин.
3.6.2. Головуючий на засіданні може об’єднати розгляд кількох питань порядку денного за згодою сільської ради.
3.6.3. Запитання доповідачам і співдоповідачам ставляться усно. Головуючий на засіданні оголошує письмові запитання та надає слово депутатам по черзі. Виступаючим у дебатах запитання не ставляться, за винятком уточнюючих запитань від головуючого.
3.6.4. На пленарному засіданні сільської ради виступ можливий лише з дозволу головуючого. У першу чергу головуючий надає слово депутатам, уповноваженим від постійних комісій ради. Головуючий на засіданні за згодою ради може визначити іншу послідовність виступаючих.
3.6.5. До списку бажаючих виступити з одного питання одна і та ж особа може включатися лише один раз.
Одна і та ж особа не може виступати протягом розгляду з одного і того ж питання порядку денного більше двох раз.
3.6.6. Якщо виступ промовця повторює те, що вже виголошували інші промовці, головуючий на засіданні може звернутися до промовця з проханням скоротити або закінчити виступ.
3.6.7. Промовець не повинен відхилятися від теми обговорення, не може використовувати у своїй промові некоректні вирази, закликати до протизаконних та насильницьких дій. Головуючий на засіданні зобов’язаний попередити промовця.
Після другого попередження промовець позбавляється слова, слово для повторного виступу не надається.
3.6.8. Сільська рада може приступити до голосування по проекту рішення сільської ради з питання порядку денного без обговорення, якщо жоден депутат не заперечує проти цього.
В іншому разі проводиться процедурне голосування щодо початку голосування проекту рішення.
3.6.9. Обговорення внесених пропозицій до проекту рішення сільської ради допускається тільки після прийняття його за основу.
3.6.10. Проект рішення сільської ради вважається прийнятим за основу, якщо за це проголосувало більшість депутатів від загального складу сільської ради.
3.6.11. Після розгляду всіх зауважень та пропозицій до проекту рішення сільської ради, рада приймає проект рішення сільської ради в цілому більшістю голосів від загального складу ради.
3.7. Різновиди голосування та процедури прийняття рішення
3.7.1. Голосування здійснюється депутатами особисто в залі засідань сільської ради або у відведеному для таємного голосування місці. При голосуванні кожен депутат має один голос і подає його «за» пропозицію, «проти» неї чи «утримується» при голосуванні.
3.7.2. Відкрите голосування проводиться підняттям руки або за рішенням сільської ради іншим способом.
3.7.3. Після закінчення голосування головуючий на засіданні оголошує його повні результати та про прийняття рішення.
3.7.4. Бюлетені для таємного голосування у кількості, що відповідає фактичній чисельності депутатів, виготовляються під контролем лічильної комісії. Вони повинні бути однаковими за матеріалом, кольором, розміром, змістом. Вид бюлетеня для таємного голосування визначається лічильною комісією, про що вона повідомляє депутатів. Лічильна комісія перевіряє наявність кабін (приміщень) для таємного голосування, опечатує скриньки для таємного голосування та забезпечує всі необхідні умови для додержання таємності голосування.
3.7.5. Недійсними вважаються бюлетені невстановленого зразка, ті, в яких підтримано дві і більше кандидатур на одну посаду, а також ті, в яких неможливо з’ясувати волевиявлення депутата.
3.7.6. За доповіддю лічильної комісії про підсумки голосування рада відкритим голосуванням приймає рішення про затвердження результатів голосування. У випадку, коли рішення не прийняте, проводиться повторне голосування чи питання знімається з обговорення.
3.7.7. Кандидат вважається обраним чи затвердженим, якщо в результаті таємного, поіменного або відкритого голосування він отримав більше половини голосів депутатів від їх загальної кількості.
3.7.8. Рішення про затвердження порядку денного сесії, порядку розгляду питань та інших процедурних питань приймаються більшістю голосів депутатів, які беруть участь у засіданні.
3.8. Протокол сесії сільської ради
3.8.1. Сесія сільської ради протоколюється. Ведення протоколу сесії ради здійснює секретар сільської ради. Відповідальним за своєчасне подання протоколу на підпис головуючому на сесії є секретар сільської ради.
3.8.2. У протоколі сесії сільської ради зазначаються: дата, час і місце проведення сесії, кількість депутатів, присутні на засіданні, головуючий, секретар, лічильна комісія, питання порядку денного, винесені на розгляд, прізвища головуючого і виступаючих на засіданні, всі внесені на голосування питання і пропозиції, спосіб їх вирішення, повні результати голосування і прийняті рішення.
3.8.3. Секретар сільської ради веде справу по кожній сесії ради, яка включає:
- перелік документів, що входять до справи сесії;
- дані про поіменну реєстрацію присутніх на засіданні депутатів та запрошених;
- протокол сесії;
- рішення ради;
- проекти рішень та інших матеріалів до них;
- висновки постійних комісій ради щодо питань, які розглядались на засіданні;
- тексти невиголошених виступів за бажанням депутатів;
- депутатські запити і відповіді на них.
3.8.4. Справа сесії ради оформляється секретарем сільської ради не пізніше місяця.
3.8.5. Оригінали протоколів сесії ради протягом скликання знаходяться у секретаря ради, а потім передаються до відповідної архівної установи для постійного зберігання.
4. Чинність Регламенту
4.1. Прийняття та внесення змін і доповнень до Регламенту сільської ради
4.1.1. Регламент сільської ради визначає організацію та порядок діяльності сільської ради та її органів.
4.1.2 Процедурні питання, неврегульовані законодавством чи Регламентом вирішуються сільською радою, виходячи із необхідності реалізації у повному обсязі прав депутатів при їх рівній відповідальності перед виборцями.
4.1.3. Регламент сільської ради є обов’язковим для виконання сільською радою та її органами, депутатами, а також в межах повноважень сільської ради – для підприємств, організацій і установ, розташованих або зареєстрованих на території сільської ради.
4.1.4. Регламент, а також зміни та доповнення до нього, приймаються сільською радою більшістю голосів від загальної кількості депутатів сільської ради і набувають чинності з моменту їх прийняття.
4.1.5. Зміни та доповнення можуть бути внесені до Регламенту за ініціативою голови сільської ради, постійних комісій сільської ради, депутатських груп та фракцій депутатів або депутатами.
4.16. Будь-які зміни до Регламенту стають постійною нормою і вносяться до основного тексту.
5.2. Порядок скасування Регламенту сільської ради
5.2.1. Чинність Регламенту чи його окремих положень може бути призупинена чи припинена у зв’язку з невідповідністю чинному законодавству України чи за рішеннями сільської ради.
Сільський голова Ю.І. Маковейчук.